drömmar om australien...

Jag sitter just nu på min pappas totalt värdelösa laptop. Den är tamejfan inte normal alltså. Aja, vad ska man göra ute i Hökåsen egentligen? Fan, snö överallt.. dammit. :(

Jag har haft en rolig helg hittills iallafall, och jag vet att den kommer fortsätta bra också för den delen! Ska iväg på Ki box pass med Emma snart, och Ki box är huuur kul som helst. Sen är det McFly kväll hemma hos Matilda, med Matilda och Cajsa. YEY! Can't waaait.. :D

I fredags så var vi ute på krogen iallafall, det var sjukt kul. Vi hade förfest här ute hos mig i bushen, och så jävla passande nog så gick någon jävla propp så halva huset slocknade! Jag som är ett väldigt förvirrat fruntimmer som inte alls vet vad hon ska ta sig till utanför köket, hade ingen aning om vad jag skulle göra. Så det fick vara mörkt! Tyvärr var det också på toaletten som det var asmörkt, så man fick gå in där med en ficklampa.. haha ägande. Julia kom först, och sen trodde vi att de andra skulle komma inom en snar framtid. Icke sa nicke, Emma var slowmo nummer ett... och åkte runt hela Västerås innan hon kom hit så det blev som det blev.. hahaha men de kom hit sen iallafall och ja, det var kul. 
Om några saknar sina öl, så har jag två stycken ensamma ölburkar som står på min tv! Så om ni saknar dem, kan ni återfå dem. Om ni hinner innan min pappa druckigt upp dem alltså.

Vi kom till krogen runt 11 kanske, så det var bara att gå rätt in. 80 kr med garderob inräknat kostade det, och sen var det bara parteeeeey. Hahaha fyfan, jag har alla möjliga konstiga blåmärken nu... helt mystiskt, vart kommer de ifrån?! Har svaga misstankar om att de kommer ifrån när vi skulle upp på den där jävla bardisken och dansa alltså.... okej, starka misstankar. Jag är fortfarande lika fascinerad över att vi inte ramlade ner, faktiskt. Haha.

Vi träffade också på Matilda som kommit ända från Silk för att hälsa på oss, och var så stolt för att hon vunnit 500 kr på jeansbutiken för sin utklädnad - Hermione Granger. Hahaha sånt sär hon är, men det är lugnt! Jag börjar vänja mig. MOHAHHA.

Igååår så tog jag det ganska lugnt, tränade core med Emma vid 3-tiden och det var faktiskt lättare än vad jag trodde. Det var väldigt behagligt tempo, och ja... perfekt efter en fredagskväll ute. :) Sen åkte jag&Julia hem till vår gode vän Tjockis och såg på film. William drog hem innan filmen var slut, så vi såg bara en film och sen satt vi och snackade. Jag & Julia alltså. Så var det ju nån som satt i mitten också.... eheheh (intern. ) Men det var mysigt, väldigt skönt att bara ta det lugnt liksom.

Förresten har jag ärligt börjat överväga att åka med Blueberry till Australien och arbeta 1 år. Det låter väldigt bra på deras hemsida och i deras broschyrer och sånt, men det är ju ganska dyrt... först typ såg jag att det kostade bara 4000 kronor och det lät ju asbra! Sen var inte flygbiljetten eller något inräknat i det, och flygbiljetter kostar typ 20.000 kronor... hrrm... men det låter askul, och jag vet inte riktigt vad jag ska göra liksom... vill uppleva något. Jag såg ju den här filmen Buss till Italien för några dagar sen, och vart helt förtvivlad över en tant som var med där. Hon hade inget liv fan i Sverige, hon var gammal och hade gått miste om.. ALLT! Så sa hon en sak i filmen, som fick mig för att bestämma mig att jag måste börja våga resa ut nu, eftersom jag inte vill vakna upp helt plötsligt.. vara 50 år och bo kvar iSverige och inte ha gjort ett jävla skit med mitt liv.

"Tänk att det har funnits där hela tiden... Livet. Bara jag som inte varit med. Jag har varit så feg... så fruktansvärt feg. Vems fel är det? Vems fel är det, va?"

Kommentarer
Postat av: matilda

ursäkta? jag ägde, hermione fo lajf <3



och ursäkta? hur fan ska du klara att åka iväg ett år, och att leva utan mcfly så länge :| du kommer dö.

2009-02-08 @ 14:24:36
URL: http://matildalandenberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0