you'll never walk alone

Jag har börjat upptäcka en "ny" sida hos mig själv. Sport-tönten. Det är sant, helt sjukt.


Jag har alltid varit intresserad av de flesta sporter, så som fotboll, bandy, handboll, hockey och givetvis basket. Har nog tyvärr aldrig engagerat mig riktigt mycket i annat än bandy (VSK!) och basket (för att jag spelade det själv, men i serien i Sverige är jag Plannja fan all the way).


Men något som börjat växa enormt för mig just nu, är fotbollen. Ja, inte svensk fotboll - den kan ta sig. Jag har alltid gillat att se de bästa lagen i Europa spela mot varandra, och varje EM/VM eller liknande sitter jag bänkad framför fotbollsmatcherna. Men nu känner jag en växande kärlek till de engelska klubbarna - som alltid varit min favorit btw (jag har ju varit englandälskare sedan tidig ålder)- och ... det känns bra! Jag tycker om att vara stort fan till saker, det känns så mycket bättre än att bara gilla många saker lika mycket.


Jag måste tacka Matilda, för att kind off inspirera mig till det här. Det var hon som fick med mig att se Anfield, Liverpools hemmaarena och där det här startade i augusti 2008. Det var något med hur mäktig den verkade, och man förstod hur många fans stått där och älskat, hoppats, och gråtit med sina hjältar. Jag har alltid gillat Liverpool, dem och Manchester United var alltid mina favoriter. Men jag känner att det är Liverpool som verkligen satt sig, och då är det inte alls bara för att Torres spelar där. Han är bara en bonus, men å andra sidan spelar Ronaldo i United så jag tycker inte man ska resonera så riktigt. (Även fast jag tycker om Torres så mycket mer,grrr återigen cred till Matilda)


Jag känner mig äkta Liverpool, även om jag komem få spö av Matilda, John och William (som är inbitna United fans). Men nej, det är Liverpool all the way för mig. OCH DET KÄNNS BRA ATT KOMMA FRAM TILL DET, och att erkänna det. I den här åldern är det många som tycker att andra är 'wannabe' om dem inser saker dem tycker om sent, men ... who the fuck gives a shit? Jag älskar sport, jag älskar att se på fotboll, jag älskar att stå och ha något gemensamt med tusentals människor och skrika för att man tror och älskar på något, jag älskar att verkligen ÄLSKA något.


Så just nu står det högt på listan att se en Liverpool match.

Vad säger du Matilda, nästa gång Liverpool och United möts.. ska vi stå på läktarn?

LIVERPOOL Pictures, Images and Photos

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0